- projecten
- Biennale Gelderland 2014
Biennale Gelderland 2014
Biennale Gelderland 2014
Reload, kunst om op te laden
De 9e editie van de Biënnale Gelderland vond plaats op 7 november 2014 in Nijmegen. Drie uiteenlopende locaties, Museum Het Valkhof, Galerie Bart en Expoplu boden onderdak aan een bijzondere selectie van hedendaagse beeldende kunst.
Onder het motto Reload, kunst om op te laden toonde de Biënnale Gelderland in 2014 hoe een verstoring de beeldend kunstenaar inspireert om andere wegen in te slaan. De tentoonstelling liet ons zien dat kunstenaars zich telkens weer opladen, uitvinden en vernieuwen. Met die creativiteit weten zij ons steeds opnieuw te verbazen, te roeren, te prikkelen. Zo geven ze ons de kans de wereld met andere ogen te bekijken.
Het ontwerp van de poster is met bovenstaand motto tot stand gekomen.
Een typografisch affiche opgebouwd met gebruikte batterijen (kunst om op te laden).
De batterijen krijgen op deze manier weer een nieuwe functie.
De styling van de fotografie is op dezelfde manier tot stand gekomen, 'waardeloze’ items krijgen een nieuwe rol door er anders naar te kijken. Zo wordt een oude computer een kattenbak, en vormen een keukenrol en 2 plastic bekertjes een perfect boomsystem.
concept en grafisch ontwerp: Marloes de Laat
restyling logo: Marloes de Laat
styling Reload fotoshoot: Marloes de Laat en Marije Kuiper
fotografie: Roy Soetekouw
© 2014
Reload, kunst om op te laden
De 9e editie van de Biënnale Gelderland vond plaats op 7 november 2014 in Nijmegen. Drie uiteenlopende locaties, Museum Het Valkhof, Galerie Bart en Expoplu boden onderdak aan een bijzondere selectie van hedendaagse beeldende kunst.
Onder het motto Reload, kunst om op te laden toonde de Biënnale Gelderland in 2014 hoe een verstoring de beeldend kunstenaar inspireert om andere wegen in te slaan. De tentoonstelling liet ons zien dat kunstenaars zich telkens weer opladen, uitvinden en vernieuwen. Met die creativiteit weten zij ons steeds opnieuw te verbazen, te roeren, te prikkelen. Zo geven ze ons de kans de wereld met andere ogen te bekijken.
Het ontwerp van de poster is met bovenstaand motto tot stand gekomen.
Een typografisch affiche opgebouwd met gebruikte batterijen (kunst om op te laden).
De batterijen krijgen op deze manier weer een nieuwe functie.
De styling van de fotografie is op dezelfde manier tot stand gekomen, 'waardeloze’ items krijgen een nieuwe rol door er anders naar te kijken. Zo wordt een oude computer een kattenbak, en vormen een keukenrol en 2 plastic bekertjes een perfect boomsystem.
concept en grafisch ontwerp: Marloes de Laat
restyling logo: Marloes de Laat
styling Reload fotoshoot: Marloes de Laat en Marije Kuiper
fotografie: Roy Soetekouw
© 2014